Marketing przeglądarek internetowych cz. 2

Spodobał mi się temat marketingu przeglądarek, dlatego przedstawiam wam drugą jego część.

Jak dobrze zareklamować swojego klienta? Które cechy wyróżnić? Na co zwrócić szczególną uwagę, a o czym raczej nie wspominać?

Szybkość. Cecha bardzo pożądana przez dzisiejszych użytkowników. Nie mylcie tego jednak z szybkością pobierania stron z sieci! Mam tutaj na myśli jedynie ich renderowanie. Na genialny pomysł wpadli inżynierowie (marketingowcy?) z Google. Nagrali film, w którym pokazują, że ich najnowszy produkt – Chrome 5 Beta – jest szybszy m.in. od błyskawicy. Wow! Opublikowali także wersję od kuchni. Naprawdę świetnie im to wyszło. Pominę, że zataili fakt o ładowaniu strony z dysku, no ale pamiętajmy, że chodzi tu o rendering. Brawo!

Najszybszą przeglądarką na świecie jest Opera. Tak przynajmniej wynika z szyldu na stronie domowej klienta. Porównywana także do błyskawicy, z dumnie nazwaną funkcją „turbo” może śmiało konkurować z Chromem. Tak więc na starcie mamy 3 zawodników: błyskawicę, Chrome’a i Operę. Gotowi? Start!

Bezpieczeństwo. Czochrałeś kiedyś lemura? Zakładam że nie, jednak gdybyś to robił, pamiętaj, że w tym samym momencie „Internet Explorer 8 blokuje 1000 złośliwych ataków szkodliwych witryn i prób wyłudzenia informacji”. Taki slogan oraz podobne do niego można zobaczyć na stronie kampanii reklamowej wspomnianej w poprzednim poście. „Gdy Ty szukasz romansu…”, „Gdy Ty siedzisz w ulubionym koncie…”, „Gdy Ty komentujesz emocjonujące opisy („Zjadłem czipsy i poszedłem spać”) kumpli…”, prawda że miło? Nie trzeba się martwić, Microsoft czuwa, tak trzymać!

Personalizacja. „Nie wszyscy noszą ten sam rozmiar”, to prawda. Ludzie z Mozilli wiedzą coś o życiu. Firefox uchodzi za najwygodniejszą do spersonalizowania przeglądarkę, dlatego pewnie ta cecha znajduje się na pierwszej liście „Co decyduje o przewadze Firefoksa?” widniejącej na stronie głównej produktu. Ogromna baza dodatków umożliwia zadowolić nawet najbardziej wybrednych użytkowników. Bajer!

Elegancja. Dziwne, że żaden z producentów, prócz Opery, o tym nie wspomniał. Dla norweskiego producenta to jedna z 3 najważniejszych cech. „Stylowy wygląd i intuicyjna budowa to kolejne elementy zapewniające doskonałe wrażenia podczas korzystania z Internetu”. Jakie wrażenia mieli na myśli? Nie mam pojęcia. Przezroczystość ramki przeglądarki? Przecież to natywnie dostępne w Windows 7…

Fajnie, że mamy wolny rynek i tylu konkurentów. Jeden prześciga drugiego wymyślając co raz to ciekawsze haki reklamowe. Ważne, że jednocześnie rozpieszczają użytkownika, jak tylko się da. Gratulujemy – ja i moja klawiatura.

  • Pingback: Marketing przeglądarek internetowych cz. 2 - develway.pl()

  • Show, bo trudno to inaczej nazwać, został zrealizowany naprawdę bardzo dobrze. Ja tu tajenia informacji nie widzę, wystarczy zajrzeć do szczegółów wgranego filmiku na YT, by przeczytać, że nie wszystko było ciągnięte z dysku (ale to nie ma znaczenia, jak słusznie zauważyłeś, bo o rendering przecież tu chodzi):

    Chrome Browser vs. Potato:
    We used a version of the web page allrecipes.com that is accessible when logged in. About four hours into the Potato Gun shoot we decided to use a locally loaded version of the web page to enable more precise synchronization with the potato gun. We finally got the shot we were hoping for after 51 takes.

    Chrome Browser vs. Sound:
    We loaded an artist page from Pandora.com, a streaming internet radio service directly off the web on a 15Mbps internet connection.

    Chrome Browser vs. Lightning:
    We used a locally loaded version of weather.com that was legally approved for use in this video (and all the standard website permissions procedures that goes into making videos!)