Książki dla startupowca

W ostatnim wpisie wspomniałem o filmach, które każdy startupowiec powinien zobaczyć. Pozycji nie było zbyt wiele, książek za to jest już o wiele więcej. Dziś przedstawiam Wam podstawową literaturę młodego przedsiębiorcy.

# Steve Jobs, Walter Isaacson [pl: merlin]

Biografia geniusza XXI wieku, współzałożyciela firmy Apple – Steve’a Jobsa. Walter Isaacson, autor, który opisał już życie takich osób jak Albert Einstain czy Benjamin Franklin, tym razem przedstawia osobę bliższą współczesności. Genialna opowieść. Gdybym miał zabrać jedną książkę na bezludną wyspę, wybrałbym tę. O krótką recenzje pokusił się mój dobry znajomy. Polecam przeczytać w oryginale, po angielsku :)

# The Lean Startup, Eric Reis

Pozycja okrzyknięta w Dolinie Krzemowej jako „biblia startupowca„. Autor opisuje budowę firmy jako proces, który ma swoje poszczególne, przewidywalne fazy. W ten sposób budowy firmy można się po prostu nauczyć. Książka międzykulturowa, opisane metody, które sprawdziły się w Stanach, sprawdzą się i u nas w Polsce. Jeżeli takie pojęcia jak MVP, Iteracja, Pivot są Ci obce, to koniecznie musisz sięgnąć po ta pozycję.

# The Google Story, David A. Vise

Tą książkę przedstawiałem już na blogu. Historia (nie autoryzowana) Larry’ego Page’a oraz Sergey’a Brina. Skąd pochodzili, jak się poznali, jak wyglądało poszukiwanie pierwszego inwestora.

# Rich Dad, Poor Dad, Robert Kiyosaki [pl: merlin]

„Czego bogaci uczą swoje dzieci na temat pieniędzy i o czym nie wiedzą biedni i średnia klasa?” Pozycja nie tyle o startupach, co o pieniądzach (a to nie to samo ;p). Robert Kiyosaki autor książek o motywacyjno/finansowych, przedstawia w jaki sposób powinniśmy myśleć o pieniądzach i jak powinniśmy nimi obracać. Ciekawa pozycja dla młodego przedsiębiorcy.

A teraz pozycje, które czekają w moim Kindlu na swoją kolej:

# Free, Chris Anderson

Kojarzycie na czym polega model freemimu? Ta książka przedstawia to podejście od środka. Czy rozdawanie swoich produktów za darmo ma sens?

# Inside Apple, Adam Lashinsky

Najsłynniejsza firma z Curpertino słynie ze swojej tajemniczości. Bardzo rzadko do sieci przeciekają plotki o tym jak faktycznie pracuje się firmie Steve’a Jobsa. Pozycja stworzona na podstawie wywiadów z pracownikami koncernu.

# Grywalizacja, Paweł Tkaczyk

Jedyna rodzima pozycja w zestawieniu. Czy można zaaplikować gry w marketingu? Okazuje się, że tak i to z bardzo dobrym skutkiem. Czym jest Grywalizacja? Autor opisuje to pojęcie w jednym zdaniu „Grywalizacja to używanie mechanizmów znanych z gier do zmiany zachowań w prawdziwym życiu

… mógłbym wymieniać i wymieniać. Pozostałe pozycje tylko po tytułach:

Jeżeli macie pozycję, którą warto dodać do tego zestawienia to zostawcie namiary w komentarzach. Milego czytania!

Rzuć etat. Załóż startup!

PS. Dołączyłeś już do naszej grupy na facebooku?