Czym jest Kwit? Nasz start-up 3 lata później.

Kwit.pl przeszedł długą drogę, aby znaleźć się miejscu w jakim jesteśmy obecnie (a ja na miejscu, które widzicie wyżej). Metamorfoz było kilka, ale mam wrażenie, że właśnie osiągnęliśmy naszą docelową formułę.

Kwit jest platformą. To nie jest jeden serwis, jedna usługa, jeden odbiorca. Kwit to nie porównywarka. Kwit to platform, która skupia na sobie zainteresowanie 3 głównych grup odbiorców:

  • konsumentów, zainteresowanych zakupami spożywczymi w sieci,
  • właścicieli sklepów, chętnymi uruchomić sklep w sieci,
  • producentów, których produkty sprzedają się online.

Konsumenci, chcą zakupów

Nie będę pisał Wam o tym, że rynek e-FMCG rośnie i nie ma możliwości aby coś go zatrzymało. Przyjmijmy za pewnik, że Konsumenci chcą i nadal będą chcieli robić zakupy spożywcze przez Internet z dostawą do domu lub odbiorem osobistym.

Porównywarka Kwit.pl była naszą pierwszą usługą. Porównywaliśmy nie tylko pojedyncze produkty, tak jak to robi Ceneo czy Nokaut, ale co najważniejsze porównywaliśmy całe koszyki. Stosując przy tym algorytmy wyboru zamienników, kiedy produktów w niektórych sklepach brakowało. To nas wyróżniało.

Drugą unikalną cechą porównywarki było to, że podając kod pocztowy widać było sklepy, które dostarczają do wskazanej okolicy, czy to własną dostawą, czy to kurierem (ten sklep nie musiał być w okolicy, wystarczyło, że tam dostarczał). Porównywaliśmy więc jedynie sklepy, które realnie mogą dowieźć zakupy pod wskazany adres. Rynek e-FMCG bowiem nie jest globalny w ujęciu całej Polski. Są różnice w cenach i dostępności towarów w różnych terenach, nawet w tej samej sieci sklepów i my to potrafiliśmy okiełznać. Wiedzieliśmy, że np. olej kujawski jest dostępny w eZakupy Tesco w Krakowie, ale już w Warszawie nie. Nikt inny tego nie zrobił. Ani Allego z Ceneo, ani Nokaut. Brawo My.

Porównywarka to jednak jedynie kawałek całej układanki, który schodzi teraz na drugi plan, ponieważ Kwit.pl to teraz głównie:

Codzienne zakupy w sklepach w Twojej okolicy.

Chcemy aby Kwit.pl stał się miejscem, w którym możesz bez problemu zrobić zakupy przez Internet w sklepach w Twojej okolicy – tych, które fizycznie są blisko Ciebie. Miejscem, który skupia sklepy w okolicy i daje Ci proste narzędzie do robienia zakupów.

Zamawiasz zakupy przez Kwit.pl i odbierasz je w drodze z pracy. Zamawiasz zakupy i już za chwilę możesz je mieć pod drzwiami. Zakupy lokalne przez Internet dają Ci możliwość łatwego odbioru osobistego oraz dostawy w takim czasie, który aż może Cie zaskoczyć. Zakupy online w godzinę? Nie ma problemu. Tesco czy Alma, takiej dostawy nie zapewnią, ale sklepy lokalne już tak.

Świat nie kończy się na 4 dużych sieciach, w których możesz zamawiać online. Zakupy spożywcze, będziesz mógł teraz robić w sklepie za rogiem.

A to sprowadza nas do kolejnego punktu, czyli…

Właściciele sklepów, chcą być w sieci

Wejście do świata e-commerce jest dość trudne i pracochłonne – nie ma co się oszukiwać. Co więcej, super trudne jest dla tych, którzy nigdy w tym nie siedzieli, a ich biznes z roku na rok idzie coraz gorzej. Tak bowiem wygląda rynek lokalnych sklepów spożywczych.

Tesco, Alma24, Piotr i Paweł – Ci wszyscy mogą sobie pozwolić na to, aby wejść i spróbować swoich sił w e-commerce. 100k zł na start? Nie ma problemu, jakość się znajdzie. Mali gracze jednak mają z tym problem.

Stworzenie sklepu internetowego dla branży e-FMCG to często koszt o wiele większy niż w innej gałęzi e-commerce. Produktów jest o wiele więcej, często się zmieniają, trzeba mieć zdjęcia, opisy, aktualizować ceny i dostępność, jednym słowem koszmar. Dlatego postanowiliśmy coś z tym zrobić.

Kwit stał się platformą, która pozwala w łatwy sposób stworzyć i prowadzić własny sklep spożywczy w Internecie. I to już od 250 zł / mc. Bez zbędnych kosztów na start, bez użerania się firmą od IT, grafikami, integracją. Co więcej, jesteśmy w stanie przenieść do sieci sklep spożywczy nawet w 24h! Jak to robimy?

Instalujemy na komputerze w sklepie wtyczkę, która synchronizuje stan magazynowy sklepu z naszymi serwerami. W ten sposób sklep buduje się niemal automatycznie. Dla tych, którzy nie są jeszcze ‚zinformatyzowani’ również mamy rozwiązanie.

Wstawiamy do sklepu nasz terminal, który drukuje zamówienia z chwilą ich złożenia w sieci (patrz filmik niżej).

Wybieramy domenę, sloty dostaw, minimalny koszt zamówienia i inne parametry i po paru chwilach sklep jest gotowy!

Na koniec drukujemy ulotki aby sklep mógł poinformować sowich klientów, że właśnie znalazł się w Sieci.

Coś co wydać się mogło być super czasochłonne i niezwykle kosztowne, my skróciliśmy do kilku kroków i drobnej opłaty abonamentowej.

Bez takiej platformy rynek zakupów online opanowałyby duże sieci, niszcząc całkowicie małe podmioty, a do tego nie możemy dopuścić.

Więcej informacji o prowadzeni sklepów na naszje platformie znajdziecie pod adresem: https://dlasklepu.kwit.pl/

Jeśli macie znajomy sklep spożywczy, dajcie mu znać, że teraz mogą w łatwy sposób znaleźć się w sieci.

Producenci, chcą analizować i wspomagać sprzedaż

Kwit współpracuje z wieloma producentami FMCG w Polsce. Specjalnie z myślą o tej grupie naszych klientów, przygotowaliśmy pakiet usług pod jedną nazwą „Kwit Analytics”. To narzędzia analityczne oraz e-commerce, które pozwalają analizować rynek oraz co ważne, wspomagać sprzedawać towary FMCG w sieci. Na Kwit Analytics (https://analytics.kwit.pl) składają się:

Panel Analityczny Kwit Analytics

To swoisty Google Analytics, nałożony na rynek e-FMCG. Dzięki ogromnej masie informacji jakiej zbieramy z rynku (na tych danych działa m.in. porównywarka), jesteśmy w stanie przygotować raporty o dziennej zmianie ceny, promocji czy dostępności dowolnego z 150 000 monitorowanych produktów FMCG w 75 punktach sprzedaży online. To pierwsze takie narzędzie w Polsce. Wszystkie produkty są dokładnie skatalogowane i opisane przez co bez problemu można analizować całe kategorie, marki czy też konkurencję. Chcesz sprawdzić co aktualnie dzieje się na półce Ketchupów w Tesco na Połczyńskiej? Żaden problem.

Jeśli macie wolną chwilę zapraszam Was na screencast z obsługi tego narzędzia:

Brand Widget

To jest nasz mały pupil. Brand Widget (popularnie zwany przyciskiem „Kup teraz”) to komponent na stronę www, który pozwala na przekierowywania użytkowników do poszczególnych sklepów, oferujących wybrane produkty do kupienia. Działa on na zasadzie wirtualnej galerii produktów, gdzie konsument może przeglądać produkty i bezpośrednio przechodzić na stronę sklepu. Przeglądacie przepis na winiary.pl, możecie szybko znaleźć sklep gdzie kupicie swoją ulubioną przyprawę. Bolą Was stopy? Wejdźcie na scholl.pl i sprawdźcie gdzie najlepiej kupić kremy i maści. Dodatkowo oferujemy mechanizm lokalizacji, więc jeśli podacie swój kod pocztowy, sprawdzimy oferty jedynie w sklepach, które dostarczają towary do Waszej okolicy.

scholl

Więcej informacji tutaj:  https://analytics.kwit.pl/brand_widget

Brand Ad

To jeden z naszych nowych produktów. Brand Ad to przycisk „Kup teraz”, który można zamieścić w dowolnej kreacji reklamowej wykonanej w technologii HTML5. Taka reklama, np. pasty do zębów, może bezpośrednio kierować konsumenta do wybranego przez niego sklepu. Znowu mamy tu mechanizm lokalizacji, który sprawdzi sklepy, które dostarczają pod dany kod pocztowy.

brand_ad (1)

brand_ad (2)

brand_ad (3)

Producenci do tej chwili musieli wchodzić we współpracę ze sklepem, aby uruchomić taką akcję promocyjno-sprzedażową, teraz, wystarczy, że zainstalują BrandAd, a użytkownik w prosty sposób może znaleźć sklep i kupić produkt.

Więcej informacji tutaj: https://analytics.kwit.pl/brand_ad

Consulting

Ostatnią usługa jaką oferujemy dla producentów to consulting. W związku z tym, że to sklepy weszły szybciej do Internetu ze sprzedażą produktów, aniżeli sami ich producenci, potrzebna jest wiedza i narzędzia, aby móc łatwo i szybko działać na tak dynamicznym rynku jakim jest Internet. My tą wiedzę dostarczamy. Chętnie dzieli się naszą wiedzą i doświadczeniem. Jesteśmy gośćmi na seminariach, szkoleniach gdzie prezentujemy dobre praktyki i pomagamy rozwiązywać problemy z jakimi może się trudzić Producent FMCG na rynku e-commerce.

I to nie koniec…

Przedstawiłem Wam nasze główne usługi, ale oprócz nich mamy szereg mniejszych projektów, które uzupełniają naszą platformę:

Aplikacje mobilne

Dla osób chcących porównywać ceny produktów na miejscu, w sklepie,  abo przy lodówce, przygotowaliśmy aplikację Kwit Skaner, która pozwala zeskanować dowolny produkt FMCG i sprawdzić jego cenę w sklepach online. W bazie mamy ponad 150 000 produktów, więc jest co skanować.

mobile_ios

Kwit Skaner: Apple iOS, Windows Phone, Android (w przygotowaniu)

A dla tych, którzy mogą się czuć zagubieni przygotowaliśmy aplikację Kwit Katalog Sklepów, który pokazuje sklepy spożywcze (te offline) w Twojej okolicy. Wskazujemy tam dokładną lokalizację, godziny otwarcia oraz np. to czy można płacić kartą. Wersja webowa dostępna jest pod adresem: http://sklepy.kwit.pl

mobile_wp_sc

Kwit Katalog sklepów: Apple iOS, Windows Phone, Android (w przygotowaniu)

Wtyczki do przeglądarek

plugin_tutorial1

Jeśli robisz zakupy spożywcze online, to ta wtyczka jest dla Ciebie. Wystarczy, że najedziesz myszką na dowolny produkt w Tesco, Almie, Frisco lub innym e-supermarkecie, a podpowiemy Ci czy cena wybranego produktu jest atrakcyjna. To swoista porównywarka cen ukryta w kursorze Twojej myszki.

Sprawdź sam i zainstaluj naszą wtyczkę: Chrome, Firefox, Opera.

Podsumowanie

Jak widzicie Kwit jest już całkiem dużą platformą, która próbuje dotrzeć do 3, wpływających na siebie grup odbiorców.  Z porównywarki, staliśmy się platformą do prowadzenia sklepów spożywczych, która chce zatrzymać zanikanie małych lokalnych sklepów osiedlowych i jednocześnie dać Wam możliwość szybki, wygodny zakupów lokalny przez Internet. Równocześnie bardzo mocno współpracujemy z producentami, tworząc dla nich dedykowane rozwiązania wspomagające sprzedaż i analizę produktów FMCG w sieci.

Mam nadzieje, że przybliżyłem Wam choć trochę to czym zajmujemy się z całym zespołem SavingCloud na co dzień.

Chętnie poczytam Wasze komentarze!

  • Chętnie odpowiem na Wasze komentarze!

  • Pierwsze słyszę o tej stronie ale wydaje się być ciekawą alternatywą dla biegania z wózkiem po sklepie. Na pewno sprawdzę ją po powrocie z pracy:)

  • BMBM

    Cześć! Szybkie pytanie, czy Wasze oprogramowanie działa z KC-Firma od Kucharskich?

  • Jest tyle programów księgowo magazynowych, że do każdego piszemy osobną wtyczkę. Do tego też napiszemy, więc można bez problemu podłączyć.

  • Przyznam, że ładnie to wszystko wygląda, jednak jaki jest wasz model biznesowy. Mianowicie na czym konkretnie zarabiacie ( rozumiem, że nie jest to tylko abonament za sklep internetowy ) ?

  • Czy łatwo jest pozyskiwać inwestorów do
    takich startupów?